Diputació de Lleida
Esteu aquí: Inici Butlletins Butlletí 59: Recordatori tercera cobrança, aprovació ordenances fiscals 2017 i regularitzacions cadastrals/liquidacions emeses

Butlletí 59: Recordatori tercera cobrança, aprovació ordenances fiscals 2017 i regularitzacions cadastrals/liquidacions emeses

Recordatori tercera cobrança, aprovació ordenances fiscals 2017 i regularitzacions cadastrals/liquidacions emeses per l'OAGRTL

Tercera cobrança 2016

Us recordem que la tercera cobrança de l'any 2016 comença el 21 de setembre i finalitza el 23 de novembre. Durant aquest període es posen al cobrament els rebuts de:

- l'Impost sobre Béns Immobles de Naturalesa Rústica

- Impost sobre Activitats Econòmiques

- i taxes i altres ingressos de dret públic

La data de càrrec al banc dels rebuts domiciliats és el 31d'octubre.

Per domiciliar un rebut d'aquesta cobrança, l'interessat te dues opcions:
 - a través de l'Oficina Virtual de l'OAGRTL (https://ov.oagrtl.cat/)
 -trucar al telèfon gratuït 900 354 136 del dia 26 de setembre al 25 d'octubre (de dilluns a divendres, de 9 a 2 del matí)

El tercer termini de rebuts domiciliats d'IBI-Urbana i BICES es carregarà el 31 d'octubre.

També recordar que, una vegada iniciada la cobrança, podeu disposar de les llistes cobratòries al següent enllaç: www.oagrtl.net, on podreu accedir al seu contingut identificant-vos amb el nom d'usuari i contrasenya.


Aprovació d'ordenances fiscals 2017
 
Per a l'aprovació de les ordenances fiscals del 2017 es requereix els següents tràmits:
 
- Aprovació inicial del Ple de la Corporació per majoria simple.
 
- Publicació al BOP d'un edicte, on s'obre un període d'informació pública de 30 dies hàbils als efectes que els interessats puguin presentar les reclamacions i al·legacions que considerin oportunes. I d’acord amb l’article 30 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, que exclou els dissabtes com a dies hàbils, el darrer dia per a publicar al BOP l'aprovació inicial és el 9 de novembre de 2016.
 
- Una vegada transcorregut el termini indicat i si no s'han presentat al.legacions, l'acord inicial s'ha d'elevar a definitiu, sense necessitat de nou Ple. Per tal que l'ordenança tingui vigència a 01/01/2017, cal que el text íntegre de la seva aprovació o modificació sigui publicat al BOP, com a molt tard el 31 de desembre de 2016. El text de la modificació s'ha de publicar íntegrament, malgrat alguns ajuntaments ja hagin publicat aquesta modificació en l'edicte d'informació pública, del contrari, la modificació no podrà ser aplicada pel 2017.
 
Cal tenir en compte que, segons l'ordenança fiscal reguladora de les insercions al BOP, la reemissió dels documents de les ordenances ha de tenir entrada al Registre del BOP amb una antelació mínima de dos dies hàbils anteriors al darrer dia hàbil de l'exercici que es realitzi la publicació al Butlletí, per tant, el 27 de desembre.
 
Respecte aquest procediment us recomanem que no esgoteu tots els terminis, ja que  si es presenten al·legacions heu de tenir un marge de temps suficient per a convocar el ple, que les haurà de resoldre i publicar definitivament en la data més amunt indicada.
 
Igualment recomanem no esgotar els terminis per tal de no col·lapsar el servei de publicacions del BOP i que tinguin temps de tramitar tots els edictes per a la seva correcta publicació.
 
Us tornem a fer especial esment de la importància que per a la gestió dels tributs té el fet d'aprovar les ordenances fiscals d'acord amb el model que la Diputació de Lleida va aprovar i publicar en el BOP nº 149, de 25 d'octubre de 2012.
 
Podeu descarregar-vos els models d'ordenances i del procediment a la pàgina web de l'OAGRTL:
Per part de la Diputació de Lleida, també s'ha desenvolupat un procediment de modificació d'aquestes ordenances fiscals que igualment el trobareu a la web citada, adjuntant tota la documentació necessària per tramitar-la.
 
 
Regularitzacions cadastrals / liquidacions emeses per l'OAGRTL
 
En quan a les regularitzacions cadastrals que realitza la Direcció General del Cadastre, cal tenir en compte que es poden demanar ajornaments, fraccionaments o pròrrogues per poder fer front al pagament d'aquestes liquidacions. Podeu trobar més informació al següent enllaç:https://seuelectronica.oagrtl.cat/tramitsPublic/listPublicacions.
En aquest link, des del mateix ajuntament, podreu baixar-vos els impresos de la sol.licitud per tal que, una vegada emplenada, la podreu remetre a l'OAGRTL. I l'altra opció és enviar el ciutadà a realitzar el tràmit a l'oficina de l'OAGRTL més propera.

OAGRTL: Organisme Autònom de Gestió i Recaptació de Tributs Locals de la Diputació de Lleida
Rambla Ferran 18, 25007 Lleida Tel. 973 230 401