Butlletí 98: Informació sobre la primera cobrança de l'OAGRTL
Informació sobre la primera cobrança de l'OAGRTL
INFORMACIÓ SOBRE LA PRIMERA COBRANÇA DE L'OAGRTL
Durant el mes de febrer es va posar al cobro l’impost sobre vehicles de tracció mecànica dels ajuntaments que tenen delegada la gestió d’aquest impost a l’OAGRTL, així com aquelles taxes que els ajuntaments van decidir passar en aquesta primera cobrança.
A conseqüència de l’estat d’alerta decretat, es va allargar el termini de pagament d’aquests tributs, el qual va finalitzar el dia 25 de maig de 2020.
Atès que durant el termini de la cobrança en voluntària l'OAGRTL ha tingut suspès el servei d'atenció al públic presencial i telefònic degut al confinament, es facilitarà el pagament durant uns dies, especialment als contribuents persona física que no tenen l’obligació de relacionar-se amb l’administració de forma telemàtica. Pel que fa a les persones jurídiques i degut al fet que tenen l’obligació de comunicar-se per mitjans electrònics amb l’administració pública, d’acord amb l’establert a l’art. 14.2 de la Llei 39/2015, reguladora del procediment administratiu comú, s’estarà a la situació que concorri en cada cas als efectes de determinar la pertinència dels recàrrecs corresponents.
Es podran emetre aquests nous documents sense recàrrec fins el dia 1 de juliol de 2020, data en que finalitza el període d’interposició de recurs contra els padrons aprovats.
Important
Hem exclòs la possibilitat d’emetre documents de pagament de l'e-municipal ja que als ajuntaments sempre sortiria document de pagament amb recàrrec. Passat el període citat, es tornarà a habilitar el tràmit.
Per obtenir aquest nou document de pagament, el ciutadà podrà obtenir-lo demanant-ho directament a l’OAGRTL facilitant nom i CIF del titular del rebut a través de l’adreça de correu electrònic: oagrtl@diputaciolleida.cat.
També es pot dirigir per correu electrònic a la vostra oficina de referència. Els correus són els següents:
Oficina de Balaguer |
Cas que el ciutadà es dirigeixi a l’ajuntament i no disposi de correu electrònic per poder rebre el document de pagament, ens el podeu demanar per e-mail i os el farem arribar.
També podeu adreçar els vostres ciutadans al correu electrònic de l’OAGRTL facilitat.
Pel que fa a la incorporació del personal de l’OAGRTL en mode presencial, està previst que es realitzi quan s’estableixi la fase 2 de desconfinament, d’acord amb el protocol de desconfinament aprovat per Diputació de Lleida per als seus treballadors.
Salutacions.
Lleida, maig de 2020